Lite sightseeing i Smedjebacken en blåsig och regnruskig höstdag

Idag när jag kom hem från jobbet så tänkte jag att nu ska Folke få en härlig promenad! Det är ju ändå så himla härligt ute nu! Det finns inget som är bättre än hösten. I alla fall så packade jag väskan med kamera och bajspåsar och fickorna fulla med godis, stuvade in Folke i den skruttiga volvon och så for vi iväg. Nu låter det ju som att vi for långt iväg, men icke. Vi körde till slalombacken här hemma och besteg den. Det är så vacker utsikt.





Det blåser en aning...Folkes öron står rätt bak!

Smedjebackens utkikstorn som pappa varit med och byggt. Är det inte vackert så säg :)



Ett av våra två vindkraftverk. Detta är Hanna som syns i bakgrunder. Haha! Men hur ser Folke ut då?


Att hoppa upp och ner på saker tycker Folke är skojigt! Det spelar ingen roll om det är en sten, en bänk, en betongsugga eller vad som helst :)



Folke blev lite närgången när jag skulle ta kort. Haha en evighetslång nos.

På vägen ner tog vi en bilväg istället för att gå samma väg. Det är så otroligt vacker skog där uppe så det blev några småturer in i skogen. Jag har aldrig gått där uppe så jag känner ju inte den skogen så det fick bli korta vändor så vi inte gick vilse.




Någon som vet vad detta är för svamp? Kan det vara en blomkålsvamp? Den var så fin och de fanns överallt men bara intill en trädstam och bara en óch en. Fascinerande!




Men oj...lite vatten. " Wow!" tänker Folke och springer i direkt. Han är ju helt omöjlig när det kommer till vatten. Har aldrig sett en hund som älsakr vatten mer.



Det är inte svårt att föreställa sig att en av John Bauers tavlor kommit till liv. Kanske finns det troll som vandrar runt här... Eller kanske vättar eller en skogstomte eller två. Fantasin kan lätt skena iväg i omgivningar som dessa. Så här kan jag lätt spendera några timmar. Det finns inget bättre än att få ströva runt själv i skogen. Det är många som är rädda för att gå ensamma i skogen med det kan jag inte förstå. Då är jag mer avvaktande mot att gå själv på stan, man vet aldrig vem det är man möter.




Vår vackra Folke



Fattas bara en termos med ett gott te och en limpmacka med ost :)




Kan ju inte undvika att tänka på Silver Fang, den bästa animefilmen som gjorts! :P Nörd som man är.



Tyvärr har ju alla underbara promenader ett slut. Här är vi tillbaka på ruta ett igen och Folke har precis fått syn på en grupp män som är på väg upp i backen med skidor på axeln ( vad ska de göra med dem den här årstiden?? ). Självklart börjar han lunka fram emot dem lite avvaktande och jag ropar men han har nog fått lock i öronen tror jag, för han hör mig inte... då springer jag snabbt runt bakom ett hus och då kommer han som ett jehu efter mig! Då tyckte jag han var duktig som kom så han får en godis med kopplet åker på och han åker in i bilen och hem far vi.

Nu sitter jag här vid datorn och Folke ligger och sover vid mina fötter. Jag tror han är ganska nöjd.


Måste bara visa hur skön sittstil man kan ha :D


Kommentarer
Postat av: Eva

Wow Maria, nu har du kommit igång:) UNDERBARA bilder, vilken härlig skog ni har!! Inga kantareller???

Folke var allt duktig!!

2011-09-13 @ 21:37:15
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Bitte

Vilken fantastisk vacker skog! Fina bilder och Folke är ju så härlig! Fanny är också galen i vatten - varje lerpöl ska man provsmaka...

2011-09-14 @ 08:30:41
URL: http://harjuhundarna.blogg.se/
Postat av: Lill + Fayanne + Edit

Det var blomkålssvamp som ni hittade, visst är de fina! Det såg ut som en väldigt härlig höstpromenad!

Kram

2011-09-14 @ 08:36:39
Postat av: Maria o Folke

Jo här finns det mkt kantareller och inte att tala om trattisar och rödgul trumpetsvamp! Hela vårat köksbord är upptaget för de ligger på tork de små godingarna :)

2011-09-14 @ 09:49:57
Postat av: Britt o Wienna

Visst är det härligt i skogen nu! Det syns att vi bor nära, man kan tro att bilderna är tagna här. Hösten är super,kan vara ute hur länge som helst. Vatten ja, Wienna vindar in myrar och annat blött o lerigt på långa avstånd, en riktig lortgris är var hon är. Bra jobbat när Du gömde dej!

2011-09-16 @ 07:18:59
Postat av: Ingela& Enzo

I den skogen vill jag spåra!!! Jättemysig skog :) Sittstilen känner jag igen från enzo så tror det är en beauceronstil heheh

2011-10-10 @ 22:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0