Magbaciller på besök

Igår var en väldigt trevlig dag till att börja med, förutom att Folke hade en av sina jobbigare dagar när det kommer till att vara olydig...

Jag hade en onsdag ledig så jag och Folke åkte till huset på fm. Svärfar kom snart dit och höll oss sällskap. Han snickrade, jag målade och Folke var överallt. Det dröjde inte länge innan han satte sig nedanför mig ( jag stod på en stege och målade dörrfoder ) och skällde på mig. Riktigt gällt och nu-har-jag-slut-på-mitt-tålamod-skall. Så jag gick ut och rastade honom samtidigt som svärmor kom. Då blev han så otroligt glad för Lotta är Folkes absolut bästa lekkompis! :)  Han fick gå upp på sitt rum när vi åt och det gick bra ett tag innan han började gnälla och skälla. Suck. Efter maten gick Lotta och Folke ut på bakgården och lekte med bollen, så då passade jag på att gå upp i skogen och lägga ett spår. Det skulle hinna gotta till sig bra medan jag målade klart.

Vi tog spåret på em. Det gick väl sisådär. Han tappade fokus typ 10 m från slutet, var som att han fick en smärre krasch i hjärnkontoret. Men jag hjälpte honom lite så då hittade han till slutet där en stor godishög väntade. Man märkte att han snabbt blev trött av den lilla hjärngympan. Sånt är skönt.

Det var strax efter det som jag kände att jag började få huvudvärk och bli lite skakis. Men tänkte inte mer på det. När vi skulle åka iväg och handla ville Folke absolut inte hoppa in i bilen. Oh nej då! Det är mkt roligare att springa runt på grannens tomt med bollen i munnen och låtsas vara döv! Rackarns hund, men det såg så roligt ut så jag kunde inte ens bli arg. Till slut fick jag tag i kopplet och då hade han inget val.

När jag var på mataffären blev det snabbt mkt värre. Huvudet sprängvärkte och jag mådde så illa. Vinterkräksjukan tänkte jag med fasa o_O  Men jag lyckades handla klart och ta mig hem ( var ju svårt att titta på mötande bilar, för ljusen var så skarpa ) och sen bara bums i säng! Har varit några toalettbesök under kvällen och natten så det var nog någon liten bacill på besök, men inte vinterkräksjukan som tur var. Skulle jobbat idag, men det kände jag att det skulle inte gått. Så idag har vi tagit det väldigt lugnt.

Folke fick ju lov att bli rastad så vi gick ut men inte så långt. Körde lite lydnad och så fick han apportera. Det räckte för både honom och mig. Men jag måste då säga att det är ett otroligt fint vårväder ute nu. Svårt att klä sig rätt, blir lätt för varmt men ändå för kallt att gå utan jacka... Vilka problem man kan ha =P

Vi passade på att sitta på balkongen i solen ett tag, får ångest av att vara inne en dag som denna.




Folke spanar på alla människor och hundar som går förbi.




Han hämtade snart ut ALLA sina leksaker på balkongen.




Förresten så passade jag på att tvätta Folke idag, med både schampo och balsam! Han tyckte ju inte precis om det men han är inte en sån som protesterar vilt. Han är ganska lätthanterlig och går att göra det mesta med. Det känns riktigt skönt :D Jag ångrade mig lite efteråt för badrummet var täckt med vatten och svart hår! Orka städa efter natten som varit, men men. Det fick ta sin lilla tid. Nu ska vi ta en tupplur för jag är riktigt trött, Folke ligger redan och jäser i soffan...


Kommentarer
Postat av: Eva

usch, stackars dig Maria...magbaciller är inte roliga alls!!!Hoppas att du snart mår bättre!

Åh så söt Folke är:) Klart att hans leksaker skulle vara ute på balkongen oxå!! De behöver säkert luftas!!

2012-03-01 @ 16:07:14
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Maria

Hahaha! Ja han gav mig nog en fin vink om att de behövde dammas av :P

2012-03-01 @ 20:32:04
Postat av: Britt o Wienna

Jäklar, nu blev jag smittad! brukar bli magsjuk när jag hör att någon är sjuk. Krya på dej.

2012-03-02 @ 07:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0