Här har vi haft det fullt upp!

Nu är det vår! Oåterkalleligen och skönt är väl det. Inte för att jag har något emot vintern, jag tycker faktiskt om snö, men det är ändå skönt med vår och barmark. Jag älskar årstider helt enkelt.

Det är redan slutet på mars och det känns som att det här året bara flyger förbi fastän det nyss börjat. Kanske kan ha att göra med att vi håller på att renoverar klart på nedervåningen i huset nu så att vi ska kunna flytta in. I april kommer vi bo där... känns lite konstigt om jag ska vara helt ärlig, men samtidigt helt underbart!

Vi har ju som sagt haft fullt upp men en dag tog vi ledigt och åkte ner till Mariefred och vallade får en hel dag med Folke, det var nog det roligaste jag gjort! Men det tänkte jag berätta mer om en annan dag. Har en MASSA roliga bilder från dagen som jag inte hunnit lägga över på datorn än. Under tiden tänkte jag visa lite vad vi har gjort i huset.

Här förbereds det för klinkers framför den öppna spisen. Det är ett noggrant arbete.



Likaså i köket.



Aningen stökigt men så får det vara ibland :)



Här ska det läggas nya rör/avlopp i källaren. Inte det enklaste att utföra men med rätt utrustning och rätt man för jobbet så går det.



Köket börjar äntligen komma på sin rätta plats och jag sätter in lådorna i skafferiet. Folke passar på att softa.






Och så var fogen på plats. Jag var stenhård på att vi skulle ha en vit fog i köket och jag är helnöjd med resultatet! De flesta handtagen är där de ska och om ni tittar på bänken ser ni att det är minst lika många och lite fler över. Det råkade vara så att Marcus bad mig räkna hur många handtag vi skulle ha, sen införkaffade han så många förpackningar ( vilka det låg två st i varje) så nu har vi dubbla uppsättningen handtag! Ja ja, det är sånt som händer.



Folke är alltid med på ett hörn med ett bus eller två.



Självklart ska ju öppna spisen fräschas upp och målas om! Till Marcus stora förtret men där hade han ingen talan och resultatet blev bra!






Badrummet är så gott som färdigt.



Duschen fungerar som den ska. Stackars Folke!




Fikastunder måste man ju ha för att orka med!



Dagen med ett stort D! Dagst att tapetsera.



Så ser kök-och matsalstapeten ut och jag bara ÄLSKAR den!



Kyl och frys på väg att installeras och det är även kaklat där vedspisen ska stå.



Vedspisen monteras ihop igen och Folke är med och ser till så att det går rätt till.



Här brinner det som det ska.



Visst blir den fin!




Det finns alltid tid för lite lek :) Och Folke säger inte nej.



Jag tror Folke kommer trivas bra i ett stort hus så han kan springa runt, runt och ut i trädgården så småningom.



Åter till renoveringen. Kyl och frys är på plats och det ser fin fint ut!






Sovrummet har fått sina tapeter och det blir ljust och fräscht. Marcus är så duktigt på att tapetsera! Är så stolt :)

Nu kan man börja känna att det inte är så långt kvar till vi sover vår första natt i vårt nya hus, fast vi är ju inte riktigt där än.

Avslutar detta med ett inte alls framtvingat familjefoto.











Kommentarer
Postat av: Bitte

Åh vad fint det blir!!! Och vad duktiga ni är, riktigt imponerande! Det måste kännas väldigt tryggt att Folke är med och övervakar det hela! Ser fram emot att se era bilder från vallningen, vad roligt det var!

2012-03-26 @ 10:38:48
URL: http://harjuhundarna.blogspot.com
Postat av: Eva

Åååååhhhhh, så fint det blir!! Är så impad att ni har gjort nästan allt själva!!! hehe, fina busiga Folke och nej, nej inte var det ett framtvingat familjeporträtt!! Folke såg ut att trivas..

2012-03-26 @ 11:38:00
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Mona med Frodo

Det blir verkligen jättefint, Marcus och Maria - vad ni har jobbat hårt! Kommer att bli kanonbra när det är klart. Fin utsikt från köksfönstret också. Det är så roligt att bygga hus :-)

Ser fram emot bilderna från vallningen - har varit inne här ett antal gånger för att höja er besöksstatistik och invänta fotona från Mariefred...

2012-03-26 @ 16:15:04
Postat av: B

Guudars skymning sååå fint ni gör!! Wow :)

Älskar er/din inredningstil.



2012-03-26 @ 16:46:26
Postat av: Maria

Tack alla! Bilder från vallningen kan kanske dröja ett tag, för nu måste vi köra tuffa pass i huset, men de kommer komma! :D

2012-03-26 @ 18:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0