Gott Nytt År!

Igår var det ju nyår med smällare och fyrverkerier. Det är klart att man var orolig över hur Folke skulle ta det hela, men vi hade märkt tidigare vid enstaka tillfällen att han inte brytt sig om smällar och skott särskilt mkt, men oron fanns där endå. Mina systrar fyllde 35 i jul så de passade på att ha födelsedagsfest/nyårsfest på en och samma gång så vi tog med Folke och buren dit. Det var ju musik och mkt människor som skrattade och dansade så jag trodde att Folke skulle springa runt och bete sig som en tok, men han var så otroligt lugn och cool! <3
Gick runt och hälsade på alla och lekte med Peos ALLA leksaker och de är inte få. Sen fick han ligga i sin bur med en filt som täckte den så han inte skulle bli rädd för ljusskenen av fyrverkerierna. Under tolvslaget när det braka lös som jag vet inte vad, låg Folke och sov. Han kunde inte ha brytt sig mindre. Det ä vår lilla plutt det! :D
Han kan vara så otroligt lugn och cool men sen tror jag att det hjälpte till att Lotta, Folkes "farmor", hade lekt med honom i en timme och sen hade Marcus och Folke tagit en motionsrunda innan jag kom hem från jobbet. Han var väl så trött så att han inte orkade bry sig. =P

Marcus och Folke gick hem vid 3.30 och sen gick jag vid 4.15. Vi vaknade för kanske en halvtimme sen. Marcus gick upp lite tidigare, men Folke lyfte inte ens huvudet. Han är så trött idag!!! Och så supergosig! Det här är världens bästa hund det!

Blev förvånad när jag tittade ut och såg att snön vräker ner och det är återigen vitt ute... För bara några timmar sedan var det ju barmark. kontraster. Nu ska vi ut och gå lite, men sen blir det inte mycket mer som händer idag.

Gott Nytt ÅR!

Kommentarer
Postat av: Faster

År nytt gott, FOLKE :D

2012-01-01 @ 13:36:59
Postat av: EvaEva

Åh vad härligt!! Duktiga Folke!! och duktiga matte&husse:) Syskonen Figo, Frasse & Fayanne brydde sig inte heller, de sov när det pangade som värst!! JAG satt i soffan och var stressad dock! Ni verkar ha varit på en kul fest!

2012-01-01 @ 23:21:27
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Anonym

Skönt att det gick så bra med pangandet.

2012-01-07 @ 06:19:33
Postat av: Mona med Frodo

Gott nytt år, Folke med familj! Brorsan Frodo brydde sig inte heller om fyrverkerierna - men han är överhuvudtaget aldrig särskilt rädd för ljud. Hoppas ni får ett fint 2012!

2012-01-08 @ 10:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0