Rena renoveringsobjektet!

Ja. Här kommer det äntligen bilder på vårat " lilla projekt ". Det hände ju ett litet missöde med den nya kameran, men vi lyckades som tur var rädda korten!!! :) När ni ser korten kommer ni kanske undra varför i hela fridens namn köpte vi det här huset? Vad såg vi i det? Ja...ibland frågar jag mig detsamma, men jag är säker på att det kommer bli toppen i slutändan.



Ja vart ska man börja en rundtur i huset om inte i hallen. Det här är vad man kan kalla "äkta" varan. :P Tänk när det var modernt med de här tapeterna.



Här är the livingroom. Kolla in den öppna spisen! Den har potential och en riktig mysfaktor.



Fortfarande vardagsrummet med utsikt mot den inglasade verandan. Den kommer vi återkomma till...Det låter lyxigt men...hmm..nää.



Väggen och dörren in till det lilla, lilla sovrummet är nu ett minne blott.



Välkomna in i köket! Det har säkert inte målats om sen huset byggdes.



Här har rivningsarbetet börjat och då kan man bli så här glad!



Trapp till övervåningen där vi redan rivit lite för att öppna upp och göra det lite större och ljusare.



Det blivande gästrummet, för tillfället Folkes rum ( nu urstädat =)



The master bedroom! Härlig utsikt ner mot den blivande fruktlunden.



Nu har det hänt lite saker i köket. ALLT är utrivet, Väggen borta, golvet uppbrutet och ett nytt gjutet med golvvärme. Tänk er att stå här en kulen vinterdag och hör hur vinden viner runt husknuten men ändå vara varm och gosig om fötterna =)



Dags för ett nytt tak i köket.



Nu är det gamla taket som fanns under skivorna äntligen färdigmålat efter många timmar och tre strykningar. Svärfar sätter upp den liggande panelväggen i matsalen. 



Nu ska den inglasade verandan bort!! Ta i då!!!




Bra jobbat grabbar!



Sådärja! Då var det bara att bila bort betongplattan och det var inte det lättatse men det gick. Och det var KUL! så himla härligt att se betongen smulas sönder bit för bit, man glömde lätt ta pauser så dagen efter var det inte roligt. Jag tror inte jag haft sån träningsvärk förut! =P Där betonplattan fanns ska vi bygga en öppen veranda. Från dörren till bortre sidan ska vi bygga ut vardagsrummet.



Sen var det dags att höja, byta tak och bygga kupan som ska bli det stora badrummet på övervåningen.




Och där sitter Folke och njuter. Det har varit så himla skönt att det funkar att ha han med. Det har inte varit några större problem och han har skött sig så bra! Fast han tycker det är bra tråkigt vissa stunder =P



Så här trångt och kul var det ett bra tag då taket byttes och panel och fönster skulle bytas på framsidan.



Inte riktigt färdig men man får en känsla av hur huset kommer se ut. Det kommer även byggas en större veranda på framsidan som börjar på samma ställe men forstätter till kortsidan. Där planerar jag att ha en hängande soffa som de har i alla amerikanska filmer :D



Vi hoppas på uppehåll...





Jag köpte en liten kota till Folke en dag, den blev väl uppskattad!







Det är inte bara jobb utan även mkt bus!





Även källaren ska bli fin och bergvärmen installerad :) Nu klarar vi vintern!


Här grundas det för utbyggnaden. Maskinen jag kör kallas för Padda :)




Sen ska det gjutas och det var mer än denna kamera klarade av =P  Vi har kommit en bra bit på väg, men det är minst lika mycket jobb kvar.

Jag vill säga tack till alla som hjälper oss. Ett extra stort tack till svärmor och speciellt svärfar som är där i princip varje dag. Utan er skulle detta inte vara möjligt! Vi är så otroligt tacksamma att det finns så underbara människor som ni! TACK! :D

Kommentarer
Postat av: Eva

vad fint det kommer bli och vad DUKTIGA ni är!! Är jätte impad! jag skulle oxå behöva göra massor på mitt hus men...Skönt med familjen som ställer upp:)

2011-10-11 @ 23:42:04
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Bitte

Jag håller med Eva - imponerande! Nåt sån här hade vi aldrig vågat ge oss på. Och vad fint det blir!!!

2011-10-12 @ 07:09:08
URL: http://harjuhundarna.blogg.se/
Postat av: Mona med Frodo

Vad roligt, Maria, att du äntligen lade ut bilder! Jag är nämligen tokintresserad av byggen (två gånger har vi byggt nu) och är med i diverse forum på nätet, följer bloggar om husrenovering och älskar arkitektur. Ser helt klart potentialen i ert hus! Det kommer att bli jättebra och ni får precis det hus ni vill ha. Det är så spännande att följa med på såna här "resor" tycker jag, lite lätt besatt av ämnet :-) LYCKA TILL!

2011-10-12 @ 11:27:21
Postat av: Maria

Tack allihopa! :D Ja jag tror att den mest lockande tanken med huset var att vad vi än gör med det så kan det inte bli sämre! haha! Det känns som en bra början. Nu ska jag försöka hålla bloggen lite mer uppdaterad med foton från huset och så också.

2011-10-12 @ 22:02:16
Postat av: Lill + Fayanne + Edit

Skönt att veta att ni har lite att göra skratt

Tycker att ni har varit jätteduktiga och tänk vad nöjda ni kan vara när det är klart!

2011-10-13 @ 10:21:19
Postat av: Britt o Wienna

Herregud vilket projekt!! imponerad, skulle inte ens komma på tanken med tanke på allt jobb. Fast det är ju jättekul att få det precis som man vill. Blir säkert kanon fint..

2011-10-13 @ 15:42:53
Postat av: cizzi o dogsen

Sååå duktiga ni är!! Det kommer att bli jättebra!!

2011-10-15 @ 10:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0