Kamp och Lekläger!

I helgen bar det iväg på Kamp och Lekläger nere i Hjortkvarn där Folke kommer ifrån. Det var en mycket lärorik helg med mycket lek och kul saker. Vi fick mycket att tänka på och bra tips. Men ikväll när Jag var ut och kvällspinkade Folke så fick han springa av sig på en gräsplan. Vi övade inkallning och sitt still och ligg still. Men helt plötsligt blev folke döv, jag lovar. Han hörde INGENTING och där stod jag och ropade som en furie, rödögd och ilsken medans Folke glatt sprang runt och såg så där löjligt överlycklig ut med tungan hängandes. Tror ni att jag kunde komma på en enda lösning då? Och inte hade jag en enda leksak med mig och godiset sket han väl fullständigt i! Och till råga på allt går det förbi ett gäng ungdomar och ser eländet och skrattar gott åt oss... lättade ju inte upp mitt sinnelag precis =( Till slut fick jag foten på kopplet och då tog det stopp! Sen fick han gott sitta still ett bra tag och lugna ner sig! Och så ska man berömma han och låta glad när man är så arg så man håller på att koka. Det är inte det lättaste. Men promenaden hem gick riktigt bra i alla fall. Tur det Folke =P

Nu är det dags för bädden så fler bilder om helgen kommer förhoppningsvis i veckan! :D

Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Jätteroligt att få träffa er alla tre! Ska bli kul att se era bilder också. Vilka övningar gjorde Folke på söndagen?

2011-05-24 @ 23:38:53
Postat av: Maria o Folke

Han fick spåra och söka av en vallningsruta =) Det var jättekul!!! Jag lade ett spår utanför på gräsmattan här hemma och han hittade till slutet, men det tog sitt lilla tag =P I helgen ska vi nog läta lite spår i skogen hemma.

2011-05-25 @ 20:20:21
Postat av: Cizzi Essi o Imsa

Oj...börjar Folke bli busig?! Det var kul att träffas!

2011-05-26 @ 16:00:03
Postat av: Maria o Folke

Busig? Oh ja! Ja det var jätte kul =)

2011-05-27 @ 22:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0