Helg fylld med sol och snö!

Vilken underbar helg! Husse och matte tyckte det var synd att det kom över 1 dm snö på fredag. De tyckte inte jag var ett dugg tråkigt då jag älskar snö och framförallt snöhögar där jag springer upp och ner hela tiden och busar för fullt. På lördagen gick vi långa härliga promenader i solen och tränade på att vara ensam i lägenheten. Det blev inte mer spännande att jag låg och tuggade på mitt ben och sen somnade. Husse och matte kom hem efter ett tag och var så imponerade att jag inte hade haft sönder någonting.

På söndagen åkte vi ut till mormor och morfar i skogen. Det är så härligt att få springa lös hela dagen lång! Vi gick en lång, solig och härlig promenad i skogen. Jag gick aldrig längre än 15-20 m bort från husse eller matte. Flera gånger under promenaden gick husse eller matte bort och gömde sig. Sen ropade dem "Folke! Kom hit!" Då sprang jag i fullfart till husse eller matte som hade gömt sig bakom en snöhög eller ett träd. Det var superkul eftersom jag oftast fick godis när jag hittade på dem =D mums! (jag kan göra allt bara jag får godis)

Idag åkte matte på bakkurs i storstan så jag får vara hemma med husse idag. Vi har precis kommit tillbaka från en promenad i den härliga vårsolen. Vi såg gula blommor när vi var ute och gick, husse sa att det är våren som är på väg. Gott tänkte jag och smakade på ett par stycken. Nu ska jag lägga mig i solen och vila ett tag innan det är lunchdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0