Tapeter upptar det mesta utrymmet just nu

Ojojoj! Jag trodde att jag hade bestämt mig för vilken tapet vi skulle ha i matsalen.



Den är ju så härlig!!! Gillar verkligen färgerna och så är det livlig och intressant att titta på. Men.... tycker det dyker upp många "men" nuförtiden. Men...så råkade vi titta på Gammalsvenska tapeter och då hittade vi en tapet som vi båda tyckter om.



Denna...är den inte alldeles, alldesles underbar!? Två, totalt olika tapeter, men jag tror att den senare passa oss bättre. Men det var ju inte nog med det. Idag var jag in igen och skulle fråga lite om tapeter och då hade det kommit ut en ny katalog idag.... och själcklart ser jag en tapet som är så otroligt fin. Även den en medaljongtapet, men den är på en varm ljusbeige botten med engelskt röda medlajonger. ( svårt att beskriva en tapet, men den är så ny så jag hittar ingen bild på den. Den fiinns med i Karlslundkollektionen. ) Och nu står vi här i valet och kvalet vilken tapet det ska bli. Det är inte lätt =/     Men jag tror att vi lutar mot den gröna...Den andra kanske kommer upp i sovrummet.

Tapeten vi ska ha i hallen är från Emmaserien. Vacker.



Den påminner om den tapet vi har i hallen nu, det är ju från samma serie. Men eftersom vi ska ha ett grått klinkersgolv tror jag att denna kommer passa riktigt bra och så är den ljus också vilket är bra då vi har en ganska mörk hall.

Detta är vart mina tankar ligger just nu. Jag slog in lite julklappar ikväll och varenda gång jag ville att Marcus skulle ge mig julpapperet bad jag om tapeten... =P haha!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hei:-) morro å følge med Folke og hvordan det går fremmover med huset deres :-) Og jeg er helt enig med deg, den grønne tapeten er flott! Vil hilse så mye til Folke som har 1.årsbursdag i dag! Hipp hipp hurra! :-) Håper han og dere får en super dag.

Klem fra broder Felix og Heidi :-)

2011-12-15 @ 00:16:55
URL: http://felixogheidi.blogspot.com/
Postat av: Mona med Frodo

Grattis till Folke på 1-årsdagen!



Jag tycker den gröna tapeten var jättefin och röstar på att ni väljer den! Den översta tapeten var också fin - särskilt med påfågeln - och skulle nog vara jättesnygg i matsalen. Däremot tycker jag nog att den var lite "rörig" för ett sovrum - där vill åtminstone jag ha något varmare och lugnare. Halltapeten var ju bra, så att ni får en ljus hall! Vad roligt att välja tapeter och färger :-)

2011-12-15 @ 10:31:04
Postat av: EvaEva

GRATTIS Folke!!!

Kul med bilder över era framsteg i huset!!!!!

2011-12-15 @ 13:27:53
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Maria

Folke tackar glatt :)

2011-12-15 @ 20:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0