Minisemester

Nu har vi haft några helt underbara dagar uppe i Idre. Vi åkte i onsdags eftermiddag. Det var riktigt spännande för det var ett sådant snöoväder så att man inte ens såg bilen som låg framför! Det var bara att ta det lugnt och hålla tungan rätt i mun. Efter Rättvik  började det lätta och de sista milen var det riktigt fint. Det blev ju mörkt så att man såg ju inte mycket av omgivningarna men det var så skönt att det slutade snöa och man kunde slappna av lite.
 
Man kan väl sammanfatta det hela med att dagarna bestått av trevligt sällskap och skidåkning ( inte minst för Folkeplutten som drog Marcus på skidor ). Jag svor dyrt och heligt för ca 15 år sedan, efter en rejäl vurpa, att jag aldrig skulle stå på ett par skidor igen men min käre make fick mig som tur var att ändra mig angående det. Det är ju så otroligt skönt att åka längdskidor! Även om det är otäckt utför, det kommer jag nog aldrig komma över...
 
Efter att ha haft ca 1 m snödjup känns det lite ovant att komma hem igen och se att all snö här är borta! Jag såg till min stora glädje att lökarna ( gladioler och dahlior ) hade tagit sig och att det kommit upp riktigt fina små skott.
 
 
Mina pelargoner som jag övervintrat har också tagit sig fint.
 
 
På köksbordet står en fin bukett med påskliljor och sprider vårkänslor.
 
 
Jag har alltid varit en höst-och vintermänniska men nu måste jag erkänna att det känns skönt med vår. Det gör nog mycket att man har en egen trädgård och kan följa året på ett annat sätt.
 
Idag är det ett sådant härligt väder ute så jag tror att jag och Folke ska  gå upp på skogen och göra en sökruta. Det är så underbart att vara ute nu, speciellt i skogen och lyssna på alla fåglarna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0