Vårkänslor och en nymålad kökssoffa!

Som jag sa tidigare så går det inte att komma ifrån att det är vår i luften och nu är det dags att ladda inför det kommande året och allt vad det innebär. För mig innebär det bl.a. fortsatt renovering av huset och att angöra en TRÄDGÅRD! Det är något som jag längtat efter så länge som jag kan minnas.
 
 
 Idag invigde jag våran nymålade kökssoffa ( som jag lyckades hitta energi till att måla om från äppelgrön till vit ) med att planera den kommande trädgården. Jag började med att skriva en önskelista med allt som jag vill plantera. Jag fick en väldigt bra tidning med bilder och info. om allt från fruktträd och bärbuskar till rabattblommor av mamma igår och det var otroligt svårt att hålla igen! Jag vill ju ha ALLT!
Det resulterade i 2 A4sidor med plantor... Jag får nog kanske köpa det jag skrivit upp lite pö om pö, allt behöver ju inte bli gjort i år. Vi planterade två äppelträd förra året och jag hoppas verkligen att de överlevt vintern och sätter igång att växa så att det knakar! Det jag planerar att göra i år är att plantera vinbärsbuskar, ett plommonträd, gräva rabatt och anlägga köksträdgården. Jag har stått i valet och kvalet om jag ska odla i lådor eller inte... Jag tror att det blir lådor. det är många som säger att det är mer praktiskt och ett större skydd mot den fruktade mördarsnigeln. Hittills har vi inte haft några mördarsniglar men de kommer nog. Och då blir det KRIG! Nåde den som vågar röra mina grödor! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0