Sommarkväll

Igå var en galet trött dag. Jag ska ju göra bröllopstårtorna till min svägerskas bröllop och ojojoj vad det kan göra att man ligger sömnlös! Tänker på vad som skulle kunna gå fel, hur de ska se ut och hur man ska frakta dem. Speciellt våningstårtan... Så efter två nätter med minimal sömn var jag totalt slut! Dagen gick som i slowmotion. På lunchen blev det en powernap och ännu en till när jag kom hem. Marcus väckte mig efter 20 min och som tur var han envis och fick med mig ut på en promenad. Vi gick milbanan på berget. Det är så otroligt vackert!!! Jag var helt till mig över hur många skogsstjärnor det växer där uppe!!! Det var helt vitt på marken mellan träden. Tidigare har jag bara sett ett fåtal. Det var en riktigt härlig promenad och Folke älskade det.

Det blev en lite längre promenad än vi tänkt för vi gick ner på stan och hem, och gick förbi en fin badplats. Egentligen får inga hundar vara där, men vi var alldeles ensamma så det gjorde nog inget ;D
Det finns en lååång brygga som vi gick ut på och försökte få Folke att hoppa från den. Vi försökte med godis först men då var han väldigt teksam. Så jag sprang  och hämtade pinnar. Han hoppade i utan att tänka! Så snyggt alltså! Och snacka om att han älskade det!!!!! Det här ska vi göra fler gånger.

Idag är det städdag som gäller och så ska jag baka den sista back up- tårtbotten utifall något skulle gå fel. Man vill ju vara förberedd! I eftermiddag kommer Farmor med pojkvän och fikar. Vi har inte haft tid att bjuda hit dem än, skäms lite, men nu är det gjort. Har förberett en dessert med digestivebotten i vinglas, kokat kondenserad mjölk som man häller på. Sedan skivar man färsk frukt ( jordgubbar t.ex.) och har på vispad grädde. MUMS! Det är så gott och enkelt :D

Nu är det dags att sätta fart! Annars kommer jag inte hinna ( blev lite lång sovmorgon i morse :P )

Kommentarer
Postat av: Eva

Hörrni nu är det väl dax att skriva något i bloggen?? Lite bilder på söta Folke kanske :)

Eva

2013-05-05 @ 18:16:33
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0