Ensam hemma

I helgen råkade ju klantiga jag stuka tummen, så idag fick Folke följa med husse till jobbet. Jag är ju ledig måndagar och Folke brukar alltid vara hemma med mig men idag vågade jag inte, för jag ville inte gå ut med honom om jag bara kan hålla honom med en hand, fel hand dessutom. Så nu är jag ensam hemma och det är väldigt sällsynt! Och TRÅKIGT!!! Usch vad tomt det känns. Igår tänkte jag att det kan nog vara skönt med lite tid bara för mig, men det var nog bara nåt jag försökte intala mig. Det är det inte.

Det är ju iskallt ute! Och dessutom blåser det ju. Det är ju en sak om det bara är minusgrader med när det börjar blåsa känns det ju dubbelt så kallt som det egentligen är. Men jag har ändå planer på att klä mig i dubbla underställ och ta en´promenad utmed ån, men jag måste erkänna att det känns inte så lockande utan Folke... Är det inte konstigt vad man vänjer sig snabbt med något nytt? Helt ärligt kommer jag inte ihåg hur det var innan vi fick Folke. Försöker komma ihåg och det enda jag kan tänka på är hur tråkigt det måste varit! En gång hund alltid hund. Visst är det mycket jobb, men även så otroligt mycket glädje.

Här sitter jag och blir sentimental när Folke bara är borta en dag. =P

Nyvaken







Kommentarer
Postat av: Eva

Usch ja, visst är det hemskt att vara utan hund:(( Jag har ju ändå 3st men när en är utlånad så märks det direkt! Ja du vad GJORDE man innan man blev med hund?!! Livet förgylls verkligen med dessa 4-benta varelser även om man inte älskar dom varje dag:)

KRYA på dig nu!!



Eva

2012-02-06 @ 12:45:18
URL: http://www.beauceroner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0