Gott och Blandat från året som varit

Det här året har varit ett stort år för oss. Vi har både skaffat hund och hus och båda har medfört ett stort ansvar och många roliga äventyr. Det går inte en dag utan att man lär sig något nytt! Visst har vi haft jobbiga stunder och man har varit arg och frustrerad och undrat " Vad fan är det jag gör för fel? Varför lyssnar Folke inte?!" Ibalnd tror man ju lätt att det blivit döva, men det är något som man måste gå igenom för att komma framåt och det spelar ingen roll hur jobbigt det har varit när han väl lyckas med det ni övat på! Då glömmer man allt på ett ögonblick.

Idag är min lediga måndag och äntligen tog jag mig tid till att titta igenom lite bilder på Folke sedan vi tog hem honom. Det är ju helt otroligt vad han växt och förändrats sen dess.

Nyvaken

Se bara så lite och så oskyldig han såg ut på sin första dag här hemma. Det känns som en hel evighet sen!



Ojojoj ett minne blott. Vi delade fåtölj :P En omöjlighet idag!



Hahahaha! Han kunde fått plats hel i sin leksakslåda! Nu får huvudet precis plats! Kan knappt tro att han en gång fastnade på kanten så jag fick lov att lyfta upp honom :)



Vinterpromenad med Fåret Ullis. Nu är de lika stora.



Lite större men fortfarande fullt möjligt att dela fåtöljen.



Wow! Vilken ögonkontakt grabben har! Så otroligt vackra ögon.



en varm vårpromenad upp på Issberget.



Folke vill så gärna smaka men kusin Ellie är av en annan åsikt :P



efter mycket kämpande får Folke faktiskt ge sig. Bra Ellie!!! Du kommer bli en lysande hundägare en dag! Snart hoppas vi :D



Visst syns de att de är syskon? :P Big nose!



Tungt! Trodde aldrig Marcus skulle ta kortet! Men nu inser jag ju att han inte alls var stor och tung där... man lär sig med tiden.



Kamp och lekläger. Vad kul det var! Folke = klassens ljus . Eller? Haha! Innan vi åkte ner var han riktigt usel på apporter  men se här! Vi fattade inte riktigt vad som hände :D Ett riktigt lyckat läger!



En tuff publik.



Bus med brorsorna. Ärligt talat ser jag inte ens vem av dem som är min :/ Frodo är den med halsband. Mona är smart!



Haha! Blir så glad av det här fotot. Pajasen Folke!



Folke absolut AVGUDAR vatten! Tar alla chanser till att bada. Så sent som igår var vi ut och plockade svamp i skogen. Det fanns ju inte bara ett kärr och han var ner i alla. Han springer som om han vore tokig och gnyr av glädje! Sen kommer han upp och ställer sig brevid en och skakar av sig allt. Varför gör de så? Har aldrig förstått det...



På picknick. En riktigt härlig dag. Alla behövde vi en paus från huset.



Frågar du Folke så är detta utan tvekan sommarens bästa sovplats! Så svalt och skönt.



Sverigesemester = sova i tält.




Livet på landet. Folke älskar alla djur :) Och visar det mer än gärna med en liten puss på nosen.



Han har blivit så stor och vacker. Den bästa kompisen man kan ha. Är det något Folke har gett mig så är det ett större tålamod och så mycket skratt och glädje. Vi älskar dig grabben!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0