Hundprommis!

Nu har det skett. Folkes första promenad med en annan hund. Att det inte har blivit av förut är ju bara rent av pinsamt, men som med alla goda saker sker de tids nog. Jag ringde Jenny, syrran, när jag slutade jobbet och frågade om hon inte hade lust att ta en promenad. Först var hon tveksam om hon skulle hinna ( jag suckade djupt och snyftade till lite ) sen ändrade hon sig och det var bra det! :D
Det var en riktigt bra promenad för Folke! I början var det väldigt ofokuserat och hoppigt hit och dit, men efter halva promenaden lugnade han ner sig. Det är tur att Peo ( dvärgpudeln ) är så cool och lugn som han är. En bra  mentor tror jag. Vi stannade på ett ställe med stor gräsyta där jag släppte Folke och övade apport. Det gick strålande! Han brydde sig inte alls om Peo! När Jenny busade med Peo och Folke började springa dit röt jag i " Kom HIT!! " och då vände han tvärt och kom tillbaka. Då är man en lycklig hundägare! Resten av promenade gick riktigt bra. Nu sa vi att vi ska göra det här med jämna mellanrum och jag tror Folke kommer lära sig snabbt. Han är inte dum :P Och som tur är går det att muta honom till det mesta med godis eller lek.

Nu ligger Folke och sover på sin lilla fårullspläd som absolut ÄLSKAR! Det kommer bli lugnt resten av kvällen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0