Hur har det gått nu då?

Hur ska man sammannfatta detta då? Vi kan väl börja med nattningen? Det gick över förväntan tycker jag, men det kanske var nybörjartur... =/ haha! Man kanske inte ska utmana ödet och säga att det gick för bra =P
Vi kvällsrastade han en sista gång vid 22 och då bajsade han ÄNTLIGEN! vi hade gått ut flera ggr under hela kvällen sen han ätit, men det blev inget. Man fick ju lite ångest, ville ju inte vakna och torka under natten. Inte den trevligaste doften att vakna upp till heller... Men det behövde vi inte! Vi lade han i sin bur där vi hade lagt hans filt som han fått med sig. Det var ju lite gnälligt och blev till och med några upprörda skall, men efter typ 5 min lugnade han ner sig. Man får ju inte ge med sig direkt, utan det gäller att ta fram den hårda sidan hos sig. Fast jag kan säga att det är inte lätt när man hör de hjärskärande gnyendena från en 8 1/2 veckor gammal valp som vill komma till DIG. Men det är bara att bita ihop. Och det funkade! YAY! nån gång på natten mellan 12-01 var det dags att gå ut ( -18 grader ute, man är trött, desorienterad och frusen ) och det var pinktajm. Snabbt avklarat för det var inte bara jag som var trött och frusen. Sen sover vi gott utan några klaganden ända till 3.30 då får husse offra sig  medans jag ligger kvar unuder täcket och njuter av värmen extra mycket! :) Han är så duktig som väcker oss och säger till! Tror inte han vill göra ifrån sig i bädden. Phu! Tack och lov!
klockan ( typ ) 6 är det inte kul att ligga still i bädden längre tycker han. Nu ska vi väcka matte och husse och BUSA! Och magen är ju alldeles tom. Stackars lilla mig, tänker Folke  och biter entusisatiskt i filten. Den kanske är god? Den är i alla fall god att tugga på. Vi försöker ignorera honom i hopp om några minuters mer sömn, men icke. Han har bestämt sig! Vi ( eller ok...jag...) ger vika och han får komma upp i sängen i 5 minuter och vi gosar. Här tycker han det är skönt :) Men det kommer inte hända igen... kanske.. =P Men man säger ju att en gång är ingen gång. Eller hur?!

Resten av dagen har förflutit i lek, rastning och sömn. :) Det har blivit många promenader ut i kylan och det är kul till en början, men sen blir det kallt och då går vi in. Jo! Vi dammsög och torkade golven idag. Det gick riktigt bra. Till en början var dammsugaren aningen misstänksam. Var inte riktigt säker på om den var elak eller rolig... Hm? Går den att leka med kankse? Undrar Folke till slut och visst gör det det! Och ännu bättre när moppen kommer fram! Den låter ju inget och är otroligt rolig att jaga! Men sen fick matte nog, man måste ju bli färdig också.

Ute träffade vi på en massa kul folk. Bla farmor och sambo :) Och sen kom pudeln Peo ut i grannporten. Hur skulle nu detta gå? Vad är nu detta för något? undrar Folke. En lurvig sak som studsar och gnyr av iver kan vara lite otäckt. Det är nog bäst att avvakta lite. Nej nu ska jag nog utforska detta lite mer, säger Folke och går sakta fram till den studsande och superglada Peo som vill leka! Nosarna nuddar varandra men det får räcka för den här gången. Lite nyfiken är man ju ändå, men nu vill jag inte mer, Folke vill in nu. Vi får ta det sakta men säkert så ska det gå bra :D

Det har varit en dag full av äventyr och bus men även tillrättavisningar. Matte och husse verkar inte tycka om när jag biter på den nya soffan eller när jag är så SUUGEN på deras mat och försöker ta den. Jag menar, jag är ju inte mer än en hungrig och utsvulten liten valp, tänker Folke och tittar på husse och matte med sina stora valpögon. I förhoppning om att de ska smälta och ge mig en smakbit :) Till mitt stora förtret ger de inte med sig...lika bra att lägga sig på min gosiga filt, och somnar. Vi får se vad kvällen erbjuder, kanske blir det något gott? tänker Folke,  för mat ( det räcker att det är ätbart ) är det BÄSTA Folke vet. :) ( förutom matte och husse förstås =P )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0